بازار قند ایران
جمعه , ۱۹ آذر ۱۴۰۰
خانه / قند سنتی / تولید قند سنتی در یزد

تولید قند سنتی در یزد

قند به دو روش سنتی و مدرن تولید می گردد. در یزد، محصولی که با کیفیت بالا تولید شده و در بازار داخلی به راحتی قابل خریداری می باشد، قند سنتی یزد خواهد بود. از طرز تهیه قند سنتی در یزد اطلاعی دارید؟
اگر قرار باشد در خصوص قند، تاریخچه ای در اختیار شما عزیزان قرار گیرد، باید گفت که اولین محل پیدایش قند، کشور هند بود که در حدود ۱۵۰۰ سال قبل، از عصاره نیشکر، قند خام به دست می آید. رفته رفته کشور های مسلمان هم روش تولید قند را آموخته و بیشتر از آن به عنوان یک ماده دارویی استفاده می کردند. در حدود ۳۵۰ سال گذشته تا به امروز، قند در برنامه غذایی هرشخصی قرار گرفته و استفاده های زیادی هم دارد. هر چند که مصرف زیاد قند، بروز برخی بیماری ها را سبب می شود، اما افراد برای تامین انرژی بدنی خود، لازم است قند را به اندازه و درست در برنامه غذاییشان مصرف نمایند.
در ادامه، یکی از شهر های ایران که در این صنعت بسیار شناخته شده می باشد، معرفی خواهد شد.

قند سنتی یزد چگونه تولید می شود؟

یزد از جمله شهر های ایران است که صنعت تولید قند در آن، با پیشرفت روز افزونی رو به رو می باشد. البته می توان یزد را به عنوان قدیمی ترین شهر ایران که این محصول را به روش سنتی تولید می کند، معرفی کرد.
اگر در زمینه تولید قند کله و یا حبه اطلاعاتی در دست داشته باشید، می دانید که روش های مختلفی وجود دارد. از جمله این روش ها، تولید قند به روش سنتی است.
در ادامه، مختصری از طرز تهیه قند سنتی یزد در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت:

  1. ابتدا شکر طبیعی و ارگانیک آسیاب می شود.
  2. شکر آسیاب شده با آب مخلوط می شود.
  3. محلول تحت حرارت بسیار بالا قرار می گیرد.
  4. محلول حرارت دیده شده تغییر رنگ می دهد. (برخی کارخانه های تولیدی به منظور حذف رنگ محلول، ماده ای مضر به بلانکیت و یا جوهرقند می افزایند که این سبب کم شدن کیفیت قند تولیدی خواهد شد.)
  5. ماده آماده شده در قالب های به شکل مخروط ریخته می شود.
  6. به کمک دستگاه سانتریفیوژ، شیره های اضافی جدا خواهد شد.
  7. به منظور خشک شدن قند، آنها را وارد گرم خانه های مخصوص می کنند.

این بود خلاصه ای از روند تولید قند سنتی در کارگاه های قند ریزی یزد.
به دلیل اینکه در کارگاه قند ریزی یزد، استفاده از مواد شیمیایی و افزودنی های غیر مجاز خوراکی ممکن نبوده و مواد اولیه ای که در تولید قند سنتی به کار گرفته می شود، از نوع طبیعی و باکیفیت بوده، قند سنتی یزد را به عنوان برترین و مرغوب ترین قند ایران به شمار می آورند.

قند سنتی یزد

خرید و فروش قند یزد

قند یزد در بازار ایران، با تقاضای بسیار خوبی همراه است. البته یزد دارای کارخانه ها و کارگاه های قند ریزی زیادی بوده که هر کدام محصولاتشان از نظر کیفی، بهتر و دارای درجه بالاتری می باشد.
شاید به نظر جالب باشد، اما قند سنتی یزد مورد استقبال کشور های خارجی هم قرار گرفته و بسیاری از کارخانه های تولیدی قند در یزد، محصول خود را برای صادرات در نظر می گیرند.
فرق نمی کند که قند تولیدی به صورت حبه باشد و یا کله، در هر صورت، روش تولید، مواد اولیه مورد نیاز و مسائلی از این دسته، در روند تولید قند یکسان خواهد بود.
به منظور خرید فروش قند یزد که از راه سنتی به دست آمده و تمامی موارد بهداشت و استاندارد ها در خط تولید آن به کار گرفته شده است، بهترین کار مراجعه به سایت های اینترنتی می باشد که امکان خرید فروش قند یزد را برای افراد فراهم آورده اند.
بازار قند ایران، از جمله بهترین و معتبر ترین سایت های موجود در فضای مجازی است که به دلیل همکاری با تولید کنندگان خوب و برتر کشوری، توانسته تا به امروز، نیاز تمامی مشتریان را بدون هیچ کم و کاستی برآورده سازد.
شما هم می توانید با مراجعه به این سایت به منظور خرید قند یزد، هم در زمان و هم در هزینه های خود به صورت قابل توجهی صرفه جویی نمایید.
منبع: بازار قند و شکر ایران

برای خرید و فروش این محصول با ما تماس بگیرید
مدیریت فروش: رضا جهان تیغ
 ساعت پاسخگویی: از 9 صبح تا 15 بعد از ظهر
شماره موبايل: 09101724494 - 09120213403
شماره ثابت: 02143850256
تلگرام مديريت فروش: rezajahantighh@
کانال بازار قند ایران: ighand@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بازار قند ایران